2015. március 26., csütörtök

Blogkritika - Music is my life!

Sziasztok! Íme itt az első blogkritika, remélem elnyeri majd a tetszéseteket, de nem is pakolok tovább, akkor hát jöjjön! 




Alany: Zsuzsanna Jasku
Bolgja:
Music is my life


Prológus: Itt kicsit felüleletes leszek, mivel iskolában olvastam ezt el angolon. Jó, nem is tanultunk, de oly' mindegy ez, a lényeg, hogy elolvastam. Ezt elolvasva érdekel a folytatása, komolyan. Kicsit zavar, hogy nem magyarok a szereplők, de nem akarok magamutogató lenni, mert nekem se azok szoktak lenni. Legtöbbször britek vagy japánok, mert ők a kedvenceim. Kicsit szégyellem magam, hogy angolos létemre nem nagyon értem a dalszöveget, de ennek két oka lehet: bénább vagyok angolból, mint hittem, vagy nem jó a mondat szerkezet. Na, ebből nem tudom, melyik. A fejezetben nem történik sok minden, és nem is derül ki olyan sok minden. Még az se, hogy hány éves a főszereplő, hiszen egyetemre bármilyen korosztály mehet. Ha jól észrevettem a tipikus gazdagegykevagyokésnemvagyokjóbaaszüleimmelpedigénlázadómgőzerővel témát dolgoztad fel, ami remélem nem lesz olyan, amit eddig olvastam... értsd: tökéletes vagyok, de ezt senki nem értékeli. PÍSZ!!! Nem azt mondom, hogy nem jó, de remélem egyedi lesz. Ó, és az is nagyon tetszik, ahogyan a főszereplőd érdeklődik a zene iránt, az valami bámulatos! ^^ Ami a hiba: helyesírás. Van jó pár elütésed, és vesszőhibád, ami orvosolható egy remek bétával. A fogalmazásoddal nem igen volt gond, egyszerű, de nagyszerű! Ez egy plusz pontocska! Olvasom is tovább! ^^
Összesen: 10/7


Első rész:

Hát, mit is mondjak… A prológus után nagyot csalódtam, és nem jó értelembe. Egyszerűen meg sem tudom fogalmazni… Pfu, akkor kezdem: Van jó pár mondat, sőt, elég sok, ami nagyon értelmetlen. Oké, értem, fiatalság bolondság, de nem az, hogy felejteni el beszél. Mindegy… A helyesírásod itt sem javult, inkább növekedet. Ahogy észrevettem, itt inkább a vesszőkkel, szóismétléssel és a párbeszéddel van gondod. Ajánlom ismét a bétákat. És, amin nagyon kiakadtam, az a versek volt. Verseknél is van olyan műfaj, hogy dal. Meg, hogy a vers az író személyiségét adja át, a dal pedig a szerző adott kedélyállapotát. Nem, ez nem így van. Jó magam is írok verseket, hogy mennyire jók azt nem tudom, de tudom, hogy a versek és a dalok nagyon is ugyanazt adják át. Például: nekem volt olyanom, hogy tök depi voltam személyes okok miatt, és írtam egy öngyilkosságról szóló verset, de ez nem azt jelenti, hogy én egy emós nem tudom, ki vagyok, nem, inkább eléggé életvidám lány, csak kissé őrült. És ez pontosan így lehet egy zenésznél is. Lehet, hogy valaki szerelmes, és ír egy nagyon romantikus számot, ámde ez nem azt jelenti, hogy ő egy igazi William Levy. Lehet egy rocker vagy mit tudom én, de érted, hogy mit akarok ezzel mondani? Igaz, hogy meglehet állapítani kábéra az embert ezek alapján, de nem teljesen. Vegyük példaként Mr. Bustát, egy magyar rapert. Minden számába benne van a bébi szó, ami annyit jelenthet, hogy szex mániás és azt hiszi, ez menő.
És, amit még nem értettem, de nagyon fájt: a próba helyet, ami a garázs, Garbának hívják (Garba). És azt írtad: „bementem a Garba”, de ha a Garba a neve, akkor nem a Garbába mennek be? xD Mindegy, ez nekem magas volt.
De persze pozitív is volt a fejezetbe. Steent imádom! Annyira aranyos! Kockás… Tuti, hogy a kocsija is kockás lesz xD Nem, amúgy elképzelésem szerint, nagyon dögös ez a hímecske. Ami még tetszett, hogy túljártál az eszemen: azt hittem felveszik, mert miért ne, hiszen főszereplő, hűűű. De nem... Szóval, érdekel továbbra is, olvasom is.
Összesen: 10/5 (értelmetlenségek miatt)

Második rész:
Már a legelején van egy baki; eddig szépen múltban írtál, most hogyan jöttél át jelenbe? Ez súlyos hiba… És mi az, hogy benne a lesz Michael is? Hidd el, senki nem szereti a spoilert, én sem, és te sem! Úgy gondolom, az anyja nem is igazi anya, hiszen milyen anya örül annak, ha a gyermeke nem váltsa valóra az álmait? Oké, ő is csak jót akar a gyerekének, a jog szép és kemény szakma – nővérem is azt tanult -, de akkor is! Az igazi szülőnek a gyereke az első! Jó, tudom, a zenészek nem nagyon élnek meg, és ezt nézi, de oké… Belekötnék a nevelésébe, de hát Istenem, gyerek vagyok! :D Ezen besírtam, komolyan; „Mert az apja mindig ferde szemekkel néz rám, ha tíz után beállítok hozzájuk, mintha megrontanám az ő kisfiát.” xD Tipikus apuka lehet, kár, hogy neki a sors egy fiút ítélt. :D Ha jól értelmezem, akkor panelházban laknak… Hát, ember legyen, aki úgy bemászik egy ablakon! Steen pedig az én álom pasim, kell nekem, komolyan! Ilyen jó fej karaktert nehéz összehozni, gratulálok!
Ám itt is volt sok helyesírási hiba, amitől már falra mászhatsz, de újra elmondom; sok a vessző és értelmetlenségi hiba. (Na, most ez is az volt:D ) Ám ebbe Steen mindent vitt, szóval most csak álmodozok tovább róla…
Összesen: 10/8 (Steen )

Teljes történetről:
Mivel mindegyik történetnek csak a három fejezetéről írok, részletesen itt kifejteném, hogy nagyon jó sztori, nekem nagyon elnyerte a tetszésem! És eddig nem említettem, de most igen; a fejezetekhez ne egy adott tárgyról csatolj képet, hanem egy szimbolumot, ami kb-ra összegzi az adott részt. J És amit még észrevettem, hogy a fejezetek helyet te részeket írsz. Annyi volna, hogy részek a sorozatban vannak, történetben fejezetnek hívják ezt. :D
Nos, azt gondolom, hogyha megfogadod a tanácsaim, és kijavítod az említett hibáid akkor ez egy remek blog lesz! Szerintem, fel is fogok iratkozni, és ennek örülj, mert kevés blogra iratkozom fel! Megjegyzésként: Steen a kedvenc karakterem, nagyon el tudom őt képzelni. A főszereplő lányt is érdekes módon most nem utálom, sőt, igen is megkedveltem, ami nagy csoda, mivel sose szerettem, és szerintem nem is fogom szeretni a női karaktereket. (Yaoista vagyok, na). A cím pedig kissé elcsépelt, találj ki valami mást
J Ettől függetlenül remek!
Összpont:30/20
Ezután is szívvel-lélekkel blogolj!


Aoi.


2 megjegyzés:

  1. Köszönöm.. van amivel egyet értek van amivel kevésbé a helyesírásomon javítottam, de próbálkozom.. az angol az tuti h értelmes, mert nem én írtam. Még egyszer köszi.. :*

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Örülök, ha tudtam valamibe segíteni. :) Az angolnál pedig mondom, hogy nem biztos, hogy jó- e, mert hiába vagyok 4-es belőle, sík hülye vagyok hozzá xd Remélem, nem írtam semmi bántót, és továbbra is olvasni foglak!

    Aoi.

    VálaszTörlés